گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر

در ابتدای هفته با انتشار خبر مثبت (فراهم شدن بسته حمایتی اروپا و تمدید زمان اقدامFATF ضد ایران) شروعی مثبت و پرتقاضا را شروع کردند اما در اواخر بازار با افزایش عرضه ها در اکثر نمادهای این گروه مواجه گشتیم.
نماد خاذین پس از انتشار شفاف سازی با رشد ۱۰ درصدی و صف خرید به گردونه دادوستدها بازگشت، نمادهای ورنا، خوساز، خمحور، خکار، ختور، خموتور و خفنر نیز صف خرید را تجربه کردند. عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از متوقف شدن فرایند اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال ممنوعیت واردات خودرو خبر داد. رئیس سازمان بورس شاپور محمدی از احتمالا عرضه اولیه های جدید نظیر دیجی کالا و اسنپ خبر داد. رئیس سازمان بورس اعلام کرد: هیچ مشکلی برای عرضه شرکت های اینترنتی از جمله دیجی کالا و اسنپ که بزرگترین شرکت های اینترنتی ایران به شمار می روند، وجود ندارد و مشکلاتی که از سوی فعالان صنعت استارت آپی مبنی بر وجود مشکلاتی برای عرضه در بورس عنوان می شود صحت ندارد در گروه لاستیک سازی، نمادهای پکرمان و پکویر در گروه اکثرا متعادل لاستیک سازی، با صف خرید مواجه شدند. رئیس انجمن صنعت تایر از صدور مجوز افزایش قیمت ۶.۹ درصدی قیمت ها از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد. دادوستدهای روز دوشنبه در حالی شروع شد که متاسفانه سایت tsetmc با مشکلات قطع و وصل های مکرر همراه بود شاخص کل پس از استراحت در چند روز اخیر،با رشد حدود ۲۰۰۹ واحدی به ارتفاع ۱۱۲ هزار واحدی رسید که در این بین نمادهای خودرو و همراه بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. نماد کگل پس از تقسیم ۶۵۰ ریالی با رشد ۱۰ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در گروه اکثرا متعادل آی تی و انفورماتیک نماد تازه وارد سپ همراه نمادهای مرقام، اوان و اپرداز از اقبال بیشتری نسیت به روز گذشته برخوردار بودند که در این میان نماد بازار پایه فن آوا با رشد ۱۰ درصدی و صف خرید جلب توجه می کرد. در روز سه شنبه نماد واحیا نیز پس از انتشار شفاف سازی و کنفرانس خبری با رشد چشمگیر ۲۰ درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت تا پس از تجربه رشد حدود ۱۰۰ درصدی طی تنها ۲۰ روز کام سهامداران خود را شیرین نماید اما مهم ترین خبر این هفته بازار سرمایه را می توان بازگشایی بانک دی پس از یک سال و نیم دانست. نماد دی پس از توقف طولانی مدت حدود ۱۷ ماه، رفع تعلیق، برگزاری مجمع ارائه اطلاعات و شفاف سازی های مربوطه با افت سنگین ۵۰ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت تا سهامداران این بانک پس از ۱۷ ماه با کاهش ۵۰% سرمایه خود مواجه شوند. در روز چهارشنبه نیز گروه خودرویی در اواخر بازار مورد توجه قرار گرفتند و اکثر سهم های این گروه با صف خرید به کار خود پایان دادند. در آخرین روز هفته هم شاهد عرضه اولیه پتروشیمی غدیر بودیم. ۱۳۰ میلیون سهم این شرکت در قیمت ۱۷۰۰ ریال به دست سهامداران رسید و به هر کد معاملاتی ۸۸۷ سهم رسید.

تاریخ:۱۳۹۷/۰/۱۵

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در تلگرام

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه یکتای شما برای معاملات در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس است که با داشتن آن می‌توانید برای خود (یا شرکت) سهام و یا اسناد خزانه اسلامی (اخزا) و یا تسهیلات مسکن خرید و فروش نمایید. کد بورسی همانند شماره ملی منحصربه فرد است. پس از داشتن کد بورسی می توانید از طریق یک (یا چند کارگزاری) به خرید و فروش سهام (و یا اوراق اسناد خزانه اسلامی و یا تسهیلات مسکن) بپردازید.

حتی اگر از چند کارگزاری خرید و فروش آنلاین سهام انجام دهید، کد بورسی شما یکسان خواهد بود. (زیرا پس از تکمیل مراحل اولیه، درخواست شما در سازمان بورس انجام می‌شود.) بعد از داشتن کد بورسی لازم است رمز خرید و فروش آنلاین سهام دریافت کنید و معاملات خود را آغاز کنید. اکنون در چند دقیقه می‌توانید همزمان برای دریافت کد بورسی و خرید آنلاین سهام اقدام کنید. با این روش می‌توایند به صورت آنلاین و رایگان کد بورسی دریافت کنید.

پیمانکاران دولت لازم است برای دریافت مطالبات خود یک مرتبه کد بورسی اخذ نمایند. جهت دریافت کد بورسی برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی ( اخزا ، سخا )روی لینک پایین صفحه کلیک کنید .

کارمزد فروش اسناد خزانه اسلامی چقدر است؟

هنگام فروش اسناد خزانه اسلامی، طبق قوانین سازمان بورس، به صورت خودکار مبلغی به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. این کارمزد دو بخش است شامل ۰٫۰۰۰۶۳ کارمزد کارگزار و ۰٫۰۰۰۱۴۴ کارمزد شرکت فرابورس، که جمعا ۰٫۰۰۰۷۷۴ می‌باشد. (یعنی بابت فروش ۱۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد از شما کسر می‌شود.)
…………………………………………………………………………..
درباره شرکت کارگزاری فارابی:
شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.
این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.
همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.
این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید

گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۵ تیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *