عرضه اولیه پارس

“پارس” با ۲۴۰۰ تومان کشف قیمت شد / کاهش سهمیه و آمار خریداران

فرایند عرضه اولیه ۵ درصد از سهام پتروشیمی پارس بعد از شایعه لغو واگذاری آغاز شد و هر سهم این زیرمجموعه مهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ۲۴۰۰ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دقایقی پیش فرایند عرضه اولیه ۵ درصد از سهام پتروشیمی پارس بعد از شایعه لغو واگذاری آغاز شد و هر سهم این زیرمجموعه مهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ۲۴۰۰ تومان کشف قیمت شد.

در این عرضه که شامل ۳۰۰ میلیون سهم “پارس” بود، محدوده سفارش خرید بین ۲۲۸۰ الی ۲۴۰۰ تومان و سهمیه هر کد برای حقیقی و حقوقی ۴۰۰۰ سهم تعیین شده بود که به دلیل تقاضای زیاد سهامداران ، مقرر شده به هر کد دود ۱۸۹۸ سهم تعلق گیرد. با این اوصاف بیش از ۱۸۲ هزار و ۹۱ سرمایه گذار ( شامل ۱۸۰,۸۰۳ حقیقی و ۱,۲۸۸ حقوقی قادر به خرید این سهم خواهند شد.

ارزش خرید کل ۳۰۰ میلیون سهم “پارس” ۷۲۰ میلیارد تومان و ارزش روز بازار این شرکت ۶۰۰ میلیارد تومانی با توجه به قیمت ۲۴۰۰ تومانی هر سهم ، ۱۴٫۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

پتروشیمی پارس بعد از پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر و کشاورزی و دامپروی بینالود چهارمین شرکت تازه وارد بازار سهام است.

براساس این گزارش، عرضه سهام این شرکت بزرگ در شرایطی انجام شد که از اواخر هفته پیش تا امروز ، بازار سهام متاثر از این رویداد ، با روند نزولی روبرو شده بود و امروز شایعه ایی مبنی بر لغو عرضه در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی فعالان شده بود.

در این رابطه روح‌الله حسینی‌مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران علت تاخیر در انتشار پیغام ناظر و شروع سفارش گیری گفت: سازمان بورس مسأله‌ای را در خصوص تعهد کتبی سهامدار عمده در خصوص مغایرت حساب‌ها که در بند حسابرس پتروشیمی پارس عنوان شده اعلام کرده بود که خوشبختانه این مسأله رفع و برای عرضه اولیه آماده شد.

به گفته وی تعهدنامه سهامدار عمده در اختیار بورس تهران است.

هلالات

تاریخ:۱۳۹۷/۰۴/۲۱

…………………………………………………………………………..

درباره شرکت کارگزاری فارابی:

شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.

این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.

همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.

این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *